mc po upgrade

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 6 Paź 2005, 09:35:15 CEST

Dnia środa, 5 października 2005 23:06, Arkadiusz Miskiewicz napisał:
[...]
> mc ma opcję:
>   -x, --xterm         Bezwzględnie aktywuje obsługę xterma
> i afaik jeszcze od myszy coś chce jeśli znajdzie, że jest DISPLAY=
> ustawione.
Prawdopodobnie to drugie. Mimo to nadal objaw jest... dziwny, bo pomimo
braku dostępu do X-ów (Xlib: connection to ":0.0" refused by server),
myszka działa. Najwyraźniej wcale mu to nie jest potrzebne.

> spróbuj mc -d

Nic nie daje:

# mc -d
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key

Mysz nie działa, ale Xlib nadal się czepia. Więc to nie to.

> echo $DISPLAY?

Display po sudo su - jest oczywiście ustawiony (u mnie na :0.0). To mnie
akurat nie dziwi. Nie dziwi mnie też, że nie ma dostępu do displaya. Proces
w takiej sytuacji bezwzględnie podłącza się do /tmp/.X11-unix/X0 i próbuje
coś do niego pisać (MIT-MAGIC-COOKIE-1) bez względu na usera.

Po unset DISPLAY komunikaty już nie występują, a strace nie wykazuje open na
libX11.so ani kilku kolejnych akcji, które występują gdy DISPLAY jest
ustawiony. Tak jakby wina nie leżała po stronie mc tylko bibliotek.

W sumie nie przeszkadza to nijak w używaniu - ot, gadatliwy komunikat, że
programowi nie udało się czegoś tam zrobić.