Problemy udev <-> KDE (do tego cdrtools)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 12 Paź 2005, 10:59:58 CEST

Jeśli tutaj nikt minie pomoże, popchnę to na pld-devel-pl. Ale może się uda.

W AC "obowiązuje" teraz udev. I wszystko ładnie pięknie, ale... nie do
końca. Mam z nim zgrzyt pod KDE. Otóż jeśli dodam sobie na pulpicie ikonkę
urządzenia z opcją mountowania, to jeśli nie jest ono podłączone przed
startem KDE, to potem środowisko jej nie widzi (mi wyszło na karcie CF
podłączanej przez przejściówkę PCMCIA, powtarzalność 100%). Objaw jest
taki, że przy klikaniu na ikonkę dostaję komunikat, że urządzenie jest
niepoprawnie skonfigurowane, żeby sprawdzić ścieżkę dostępu. Można
natomiast z ręki dać mount w konsoli i oto nagle wszystko jest już OK. Ale
przecież nie o to chodzi. Czy jest na to jakaś "koszerna" metoda?

W tej chwili wywaliłem udev i mam standardowy dev. Ale teraz mam gruby
problem z cdrecord-em. Mianowicie cdrecord próbuje po kolei otwierać
wszystkie urządzenia sd* aż natrafi na właściwy napęd. A to z kolei nie
działa gdy się go używa z poziomu usera (trzeba dać suid, a to nie jest
niezbędne). Winny jest patch cdrtools-scan.patch. W przypadku udev problemu
nie ma, bo nie ma niepotrzebnych plików urządzeń. Ale na statycznym devie
jest kłopot.

Reasumując - jak sobie poradzić z problemem z pierwszego akapitu?
Ewentualnie może jakiś pomysł na drugą część. Pozdrawiam.