Problemy udev <-> KDE (do tego cdrtools)

BeCe boski_cinek w o2.pl
Śro, 12 Paź 2005, 18:07:41 CEST

Łukasz Maśko napisał(a):
> [...]
> końca. Mam z nim zgrzyt pod KDE. Otóż jeśli dodam sobie na pulpicie ikonkę
> urządzenia z opcją mountowania, to jeśli nie jest ono podłączone przed
> startem KDE, to potem środowisko jej nie widzi (mi wyszło na karcie CF
> podłączanej przez przejściówkę PCMCIA, powtarzalność 100%). Objaw jest
> taki, że przy klikaniu na ikonkę dostaję komunikat, że urządzenie jest
> niepoprawnie skonfigurowane, żeby sprawdzić ścieżkę dostępu. Można
> natomiast z ręki dać mount w konsoli i oto nagle wszystko jest już OK. Ale
> przecież nie o to chodzi. Czy jest na to jakaś "koszerna" metoda?

A, czy urzadzenie po podlaczeniu widac w KDE w "media:/"? Nie wiem, jak
jest z PCMCIA, ale warto sie tez upewnic, ze masz zainstalowane hotplug,
hal, dbus (z nalecialosciami, np. dbus-qt) i odpalone odpowiednie
demony. Moze jeszcze da sie jakos namowic do wspolpracy z PCMCIA
gnome-volume-manager (badz ivmana, o ktorym niedawno pisano na grupie).
Jezeli tak, to nie bedziesz musial trzymac ikonek niezamontowanych
urzadzen na pulpicie, bo da sie ustawic tak, by pojawialy sie
automatycznie po podlaczeniu i zamontowaniu urzadzenia.

BTW: Ja mam za to inny problem z udev: mam drukarke na porcie szeregowym
i udev nie utworzyl lpt0 (sprzet podlaczylem na pracujacym systemie).
Poradzilem sobie dodajac, na podstawie tego co znalazlem w klasycznym
dev, do skryptow startowych polecenia, ktore tworzy wpisy dla portow
szeregowych, ale to niezbyt ladne rozwiazanie. Czy ktos potrafi
powiedziec, jak sobie z tym poradzic w bardziej elegancki sposob?

--
|3 0 $ |< !   < i N e |<
http://boskastrona.xhejn.org
"make install, not love!"