Sane, saned i skaner USB

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Wto, 25 Paź 2005, 13:38:42 CEST

Zachciało mi się skanować zdjęcia no i oczywiście nie bez problemów...
Zainstalowałem sobie sane i saned, podłączyłem mój skaner (Mustek 1200UB
Plus), wrzuciłem gdzie trzeba plik ze sterowników spod windy. No i skaner
widać i nawet skanuje.

Jeśli uruchomię jako root scanimage -L to mam coś takiego:
device `gt68xx:libusb:002:002' is a Mustek ScanExpress 1200 UB Plus flatbed
scanner

Mój skaner jest niestety widoczny tylko dla root-a. Wynalazłem już, że jeśli
użyję saned to będzie można to obejść no ale narazie nic z tego jak widać.
Jak włączę skanery testowe to saned je udostępnia i można je zobaczyć w xsane.
No i teraz pytania:

1.Nie wiem co zrobić żeby były widoczne wyłącznie skanery widoczne przez
saned, bez tych bezpośednio przez sane (może tak sie nie da?)
2.Nie wiem jak przekonać saned żeby pokazywał mój skaner... :|

Co do uprawnień na urządzenie scanera to mam statyczne dev-y a wszystkie
opisy znalazłem dotyczące jakichś już nowszych udev-ów czy innych
takich... :| Zmieniłałem uprawnienia do plików /dev/scaner* ale to nic nie
dało... Bo to chyba tak sie nie da co?...
Dodałem urzytkownika saned do grupy proc bo gdzieś widziałem taką sugestię i
na wszelki wypadek do grupy usb ale to nic nie dało...
Zresztą każda sugestia będzie cenna...

Pozdrawiam i liczę na jakieś oświecenie...
--
Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
Śmiech jest to dobre samopoczucie całego ciała, okazywane w jednym miejscu.