Sane, saned i skaner USB

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Śro, 26 Paź 2005, 12:51:16 CEST

Dnia wto 25. października 2005 15:39, Łukasz Maśko napisał:

> 1. W /etc/fstab wpis montujący /proc/bus/usb u mnie wygląda tak:
> none  /proc/bus/usb  usbfs  defaults,noauto,devmode=0664,devgid=78  0 0
> Dzięki temu pliku w /proc/bus/usb należą do grupy usb (gid 78 = usb)

Miałem taki wpis... :|

> 2. Dopisz do grup proc i usb użytkownika saned. Bez tego saned nie dostanie
> się do skanera - potrzebuje dostępu odczyt/zapis do plików w /proc/bus/usb/

Był dopisany... :|

> 3. Aktywuj dostęp sieciowy do saned-a. To znaczy w
> pliku /etc/sane.d/dll.conf uaktywnij wpis "net". Dla porządku radzę
> wyrzucić (zakomentować) wszystkie niepotrzebne frontendy. U mnie zostało:
>
> net
> plustek

U mnie jest cały czas:
net
gt68xx
test

> Oczywiście ty zostaw gt69xx zamiast mojego plusteka. Dodatkowo
> pliki /etc/sane.d/net.conf i /etc/sane.d/saned.conf mają zawierać linijkę o
> treści "localhost" (bez cudzysłowiów oczywiście).

Miałem cały czas:
localhost
127.0.0.1

> 4. Teraz po restarcie saned-a powinno wszystko działać. U mnie chodzi:

Hmmm... No powinno, czemu u mnie nie działa?!?...

> $ scanimage -L
> device `net:localhost:plustek:libusb:001:003' is a Epson Perfection
> 1250/Photo USB flatbed scanner
> Z roota wykrywa jeszcze skaner bezpośrednio, ale fakt braku tego dla
> zwykłego usera w niczym nie przeszkadza:
>
> $ sudo scanimage -L
> device `plustek:libusb:001:003' is a Epson Perfection 1250/Photo USB
> flatbed scanner
> device `net:localhost:plustek:libusb:001:003' is a Epson Perfection
> 1250/Photo USB flatbed scanner

U mnie z root-a:
device `test:0' is a Noname frontend-tester virtual device
device `test:1' is a Noname frontend-tester virtual device
device `gt68xx:libusb:002:002' is a Mustek ScanExpress 1200 UB Plus flatbed
scanner
device `net:localhost:test:0' is a Noname frontend-tester virtual device
device `net:localhost:test:1' is a Noname frontend-tester virtual device

Dla zwykłego usera oczywiście bez mojego skanera...

> Daj znać jak poszło.

No lepiej nie będę pisał jak... :|

Sprawdzałem uprawnienia dla /proc/bus/usb, uparcie wszystkie pliki są root-a
I użytkownik i grupa to root...
Pewnie tutaj trzeba szukać, tylko nie wiem naprawdę czego.
To co mi ewentualnie jeszcze dziś przyszło do głowy, a co sprawdzę w domu, to
czy po wyładowaniu modułów od usb-storage będzie tak samo...
Mam ładowane moduły dla aparatu, żebym mógł montować jego dysk.
Tam wszystko działa.
Masz jakieś inne urządzenia skonfigurowane do użycia przez usb?!?

Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
Zbyt często związujemy się z kobietami parą jedwabnych pończoch. (John
Steinbeck)