Sane, saned i skaner USB

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 26 Paź 2005, 15:00:46 CEST

Dnia środa, 26 października 2005 12:51, Grzegorz Pietrzak napisał:
[...]
> U mnie jest cały czas:
> net
> gt68xx
> test

Po co ci ten test?

> Miałem cały czas:
> localhost
> 127.0.0.1

Wywal jedno.

[...]
> [...]
> device `test:1' is a Noname frontend-tester virtual device
> device `gt68xx:libusb:002:002' is a Mustek ScanExpress 1200 UB Plus
> flatbed scanner
> device `net:localhost:test:0' is a Noname frontend-tester virtual device
> device `net:localhost:test:1' is a Noname frontend-tester virtual device
>
> Dla zwykłego usera oczywiście bez mojego skanera...

> No lepiej nie będę pisał jak... :|
>
> Sprawdzałem uprawnienia dla /proc/bus/usb, uparcie wszystkie pliki są
> root-a I użytkownik i grupa to root...
> Pewnie tutaj trzeba szukać, tylko nie wiem naprawdę czego.

Popatrz na wpis w fstab-ie opisujący mountownie /proc/bus/usb. Zrób tak jak
pisałem, zwracając szczególną uwagę na to co podkreślone, czyli:

none  /proc/bus/usb  usbfs  defaults,noauto,devmode=0664,devgid=78  0 0
                                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bez tego "devmode=0664,devgid=78" pliki będą w grupie root i ze złymi
prawami dostępu dla grupy. Oczywiście jak to poprawisz, musisz z roota dać:
mount -o remount /proc/bus/usb

> To co mi ewentualnie jeszcze dziś przyszło do głowy, a co sprawdzę w
> domu, to czy po wyładowaniu modułów od usb-storage będzie tak samo...
> Mam ładowane moduły dla aparatu, żebym mógł montować jego dysk.

To nie ma znaczenia. Ja mam też usb-storage, jakoś to nie przeszkadza.

Jeszcze jedno sprawdź. Tak coś przez skórę czuję (aczkolwiek pewien nie
jestem), że do poprawnej pracy tego skanera potrzebny jest firmware.
Sprawdź, czy użytkownik saned ma dostęp do pliku z tym firmware'em.