UTF-8 w Ac

Enleth enleth w enleth.com
Sob, 29 Pa 2005, 12:31:33 CEST

Witam

Od dłuższego czasu mam Ac z LC_ALL=pl_PL.UTF-8, używać się da, ale okazyjnie
pojawiają się różne niemiłe babole, z którymi niekoniecznie mam czas walczyć
- jestem więc ciekaw, czy ktoś może się już z nimi uporał.

Pierwsza rzecz to sieczka na konsoli - wiem, że ciężko pod tym uzyskać obsługę
unikodu, ale może jakiś framebuffer by sobie poradził? Albo translacja samej
tablicy diakrytyków środkowoeuropejskich na ISO zaraz przed wyświetleniem, to
już by starczyło. Czymś tak się da?

Druga sprawa to czcionki pod X - zdarza się, że "ł" i "ż" czasem zjada,
szczególnie w Verdanie i na Qt. Kombinowałem już z różnymi zestawami paczek
X11-fonts-* i było tak samo albo jeszcze gorzej. To tylko kilka czcionek, ale
denerwuje. Gdzieś mi się na listach PLD w ostanich dniach napatoczył mail, w
którym ktoś polecał wywalić dystrybucyjne czcionki i podał adres do lepszych,
ale nie mogę tego znaleźć...

Trzeci problem, też z X, który na jednej maszynie rozwiązałem, ale za Chiny
Ludowe nie mogę sobie przypomnieć jak, a jest na tyle denerwujący że nie mogę
przez niego innej na UTF-8 przestawić. Mianowicie, próba wpisania "ó"
generuje jakiegoś unikodowego śmiecia (wnioskuję po tym, że się nie wyświetla
i strumień XMPP zrywa). Znane to?

I czwarte, co właśnie zauważyłem i mnie poirytowało - po którejś tam
aktualizacji tagliba amarok przestał w kolekcji indeksować pliki z nazwami
UTF-8 zawierającymi znaki nie-ASCII, np.:

TagLib: Could not open file /home/users/enleth/muzyka/Various/Polish Punk
Classics 22/17 - Każdy siÄ boi swojej paranoi.ogg
TagLib: Ogg::File::packet() -- Could not find the requested packet.
TagLib: Vorbis::File::read() - Could not find the Vorbis comment header.

TagLib: Could not open file /home/users/enleth/muzyka/ÐодеÌÑÑ
ÐÑÌÑоÑгÑкий/ÐаÑÑинки Ñ ÐÑÑÑавки/04 - ТоÑжеÑÑвеннÑи
ÐаÑÑ.ogg
TagLib: Ogg::File::packet() -- Could not find the requested packet.
TagLib: Vorbis::File::read() - Could not find the Vorbis comment header.

To drugie to "/home/users/enleth/muzyka/Модест Мусоргский/Картинки с
Выставки/04 - Торжественныи Марщ.ogg", nawet pod konsolą działa dobrze
(wyświetlenie, wpisanie, dopełnienie tabem), a taglib coś psuje. No i
niedawno jeszcze było zindeksowane w kolekcji. Gdzieś zapewne jest jakaś
niepotrzebna konwersja, zaznaczam że powyższe komunikaty są skopiowane z
konsoli UTF-8 która te pliki w  shellu wyświetla poprawnie.

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Pozdrawiam,

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com, WWW enleth.com,
JID enleth@{chrome.pl|heroes.net.pl}