Gnome - klawiatura w gdm, volume, ikonki dyskow

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 8 Wrz 2005, 23:03:43 CEST

Liliana Ziolek wrote:
> 1. gdm - czasem zdarzalo mi sie, ze po starcie nie bylo widac w okienku
> logowania klawiatury, jak gdzies chyba na liscie znalazlam i
> przetestowalam, pomagalo wybranie myszka "XDMCP chooser" - po powrocie
> do logowania juz bylo ok. Roznica jest taka, ze wtedy zdarzalo to sie
> raz na nascie startow - teraz przy kazdym. Czy jest jakis inny niz ten
> XDMCP sposob zeby sobie z tym poradzic mniej doraznie a bardziej na stale?

Nie rozumiem za bardzo, jak nie widać klawiatury? U mnie gdm działa
normalnie (przynajmniej na lokalnych sesjach).

> 2. volume - przy kazdym starcie systemu wszystkie kanaly w
> volume-control sa ustawione na zero, wbrew temu z jakimi ustawieniami
> bylo zamykane. Czy ktos sie spotkal z podobnym objawem? Czy ma ktos
> pomysl co nalezy zrobic zeby ustawienia glosnosci byly zachowywane
> pomiedzy startami?

U mnie głośność jest normalnie zachowana, może pomoże zapisanie ustawień
alsy z palca (alsctl store - o ile alsy używasz), oczywiście by to
działało, to skrypt inicjujący alsę powinien robić też alsactl restore.
Masz alsa-utils-init zainstalowane?

> 3. ikonki dyskow na pulpicie - dotad wszystkie zamontowane dyski byly
> widoczne jako ikonki na pulpicie - teraz widac tylko plytki CD. Czy nowy
> gnome tak ma, a jesli da sie to przestawic - to gdzie, bo mnie sie juz
> skonczyly pomysly jesli chodzi o zawartosc menu gnome settings, a
> szukanie w plikach tekstowych to szukanie igly w stogu siana...

odpal gconf-editor, potem kolejno system->storage i tam sobie możesz
zaznaczyć o ma być widoczne a co nie. Mam nadzieję, ze rozwiąże problem.

Artur