Firewall, HTB podział pasma - GOTOWIEC

Sławomir Kawała slwkk w alternatywa.net
Czw, 8 Wrz 2005, 23:51:07 CEST

Dnia Thu, 8 Sep 2005 15:11:29 +0200
"Lukasz \"S-K\" Jarochowski" <L.Jarochowski w sanity.int.pl>
napisal(a||e)s:

> no to proszę - w załączniku zamieszczam sprawdzanie modułów (lekko
> zmodyfikowane, żeby mogło współpracować z innymi skryptami) i

Ladnie zrobione, dziala - cos takiego autor skryptow fw/qos moglby
zastosowac u siebie.

> sprawdzanie  modułów iptables (tu można było to zrobić na dwa sposoby
> - odpalanie  iptables -m --help, albo za pomocą test, ja wybrałem ten
> drugi sposób jako  *chyba* szybszy.

Jesli zaczniemy wyniki iptables -m --help jeszcze obrabiac to raczej na
pewno bashowy test bedzie szybszy... zreszta mozna mniej wiecej
sprawdzic sobie - time polecenie

>  Niestety ten sposób jest mniej
> uniwersalny i trzeba  grzebnąć w pliku żeby działało i nie jest
> odporny na duże zmiane w iptables  - np. zmianę sufixu modułów na
> ko.gz, albo prefixu na lib-srututu)

No tak... mozna kazac userowi wklepac all mozliwe rzeczy do zmiennych na
poczatku skryptu, ale to z czasem bedzie bardzo niewygodne /przy duzej
ilosci zmiennych/ - generalnie w tym wypadku poszedlbym w strone - u
wiekszosci zadziala, wiec jest ok... a mniejszosc niech sobie radzi ;]

--
pozdr. Sławomir Kawała
JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net