uruchamianie nvidii

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 15 Wrz 2005, 21:22:10 CEST

Dnia czwartek, 15 września 2005 18:18, Sylwester Gruszka napisał:
[...]
> płyta Asrock (tak wieeeem :P ) K7S41GX,
> Chipset North Bridge: SiS 741GX
> Chipset South Bridge: SiS 963L
> tyle z książeczki wyczytałem.

Mój laptop też ma chipset SiS. Więc chociaż to tylko laptop, to konfiguracja
będzie podobna.

U mnie jest tak (wyciąłem laptopowe i nieistotne):

Section "Module"
        Load            "dbe"
        Load            "extmod"
#       Load            "fbdevhw"
        Load            "xtrap"
        Load            "glx"
        Load            "record"
        Load            "freetype"
        Load            "type1"
EndSection

Section "Device"
        Identifier      "Card0"
        VendorName      "NVidia"
        BoardName       "GeForce4 Go 64M"
        Driver          "nvidia"
        BusID           "PCI:1:0:0"
        Option          "NvAGP"  "1"
        Option          "NoLogo" "yes"
        Option          "CursorShadow" "yes"
#       Option          "RenderAccel"  "yes"
(specjalnie zaremowane, bo inaczej X-y mi się wieszają przy starcie KDE)
        Option          "DPMS" "yes"
EndSection

Ważne jest NvAGP=1, czyli zlecenie używania wewnętrznego sterownika NVidii.
Polecam tak:

1. Spróbuj z opcją jak powyżej. Jeśli OpenGL będzie akcelerowany jak trzeba
- no to jesteś w domu.
2. Jeśli nie - załaduj przed startem X-ów i przed załadowaniem modułu nvidia
ręcznie moduł sis-agp, zmień opcję NvAGP na 2 (Option "NvAGP" "2") i wtedy
sprawdź. Jedno z dwojga powinno zadziałać.

Czekam na wieści. Powodzenia.