Dysk SATA z PLD 2.0 AC + DYST NA TASMIE (PROBLEM DMA?)

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 22 Wrz 2005, 08:45:31 CEST

On Thu, 22 Sep 2005, ronin-23 w o2.pl wrote:

> Witam wszystkich. Mam nastepujacy problem: Zainstalowalem na dysku SATA
> pld 2.0 AC. Po jego instalacji 2 dysk na zwyklej tasmie nie byl
> widoczny. Udalo mi sie go uruchomic ladujac modul ide-generic. Po jego
> zaladowaniu dysk ten byl widziany standardowo pod /dev/hda. Po

Takie pytanie: to na 2.6? Jeśli tak, to dlaczego /dev/hda a nie /dev/sda?
Chyba że nie wszystkie kontrolery SATA są obsługiwane jako SCSI - ale przy
konfiguracji kernela w "IDE/ATA Drivers" przy pozycji "SATA" jest
"deprecated": "The main driver, libata, exists inside the SCSI subsystem"...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004