kilka PLD na jednym dysku

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Nie, 2 Kwi 2006, 13:08:53 CEST

Halo, halo tu Pan Hektor :
> Zainstalowałem sobie kilka PLD na jednym dysku, każdy z innym systemem
> plików. Niestety, poza ostatnią instalacją nie odpala mi się żaden
> poprzedni. Staje w miejscu kiedy ma zamontować partycje głowną z
> komunikatem w style "could not find costam (3,8)" (pisze z pamieci).
> Chodzi tu zapewne o wpisy w grubie ktorego mam.
> Tablica partycji przedstawia sie nastepujaco:
> /dev/hda8 -> ext2
> /dev/hda9 -> swap
> /dev/hda10 -> jfs
> /dev/hda11-> xfs
> /dev/hda12 ->ext3 (i tylko ten bootoje)

> [...]
1. initrd musi zawierać moduł do danego systemu plików, więc trzeba
podawać grubowi/lilo gdzie ono jest... Najprościej bedzie geninitrd
--with=jfs --with=xfs --with=ext3 ...z tej ostatniej instalacji. Można
też się chrootować do każdej instalacji z osobna i geninitrd...
2. bez przeszkód obecnie w grub używam root=/dev/...
3. grub ma więcej możliwości ;) - wciskasz c w menu wyboru bootowania i
masz shella, wciskasz tab i masz listę poleceń ;) Tak więc idzie nawet
uruchomić system przy uszkodzonym pliku konfiguracyjnym, byleby
prawidłowy kernel i initrd były w zasięgu odczytu gruba w shellu :
root {partycja, lub nawet dyskietka zawierająca initrd i vmlinuz w
notacji gruba}
kernel {ścieżka na danej partycji do pliku jądra} {parametry dla jądra
(root=... vga=...)}
initrd {ścieżka na danej partycji do pliku inital ramdisk}
boot

--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski