upgrade do 2.6.14.-x i zapomniałem o lilo :/

Marcin Król hawk w limanowa.net
Czw, 6 Kwi 2006, 21:45:44 CEST

>   Zachciało mi się upgrade kernela do 2.6.14.x a było późno i
> zapomniałem po upgrade zrobić lilo.
> No i niestety po reboocie komp. nie wstał. Teraz pytanie do Was.
>
> Czy da się za pomocą standardowej bootdisk_net.img i dostępnych na niej
> narzędzi rozwiązać ten problem?

Da sie.

> Dodam że system chodził na RAID1, są 2 dyski i nie ma CD-ROMa.
>
> Możecie mi pomóc? Gdyby był CD to odpaliłbym sobie recue ale nie ma.
> chciałbym ten problem rozwiązać za pomocą wymienionej dyskietki. A może
> trzeba spreparować jakąś specjalną?

Odpal z dyskietki, odpal wizarda i przejdz proces konfigurowania sieci.
Jak skonfigurujesz siec _nie wchodz_ juz w wybieranie dyskow i partycji.
Przelacz sie na druga konsole i poleceniem load_package wczytaj moduly
dla ide/scsi czy co tam masz. Zostana zaladowane z sieci. Bedzie to np
"load_package scsi-mod" + "load_package scsi-low-mod". Potem zaladuj
wymagane moduly uzywajac insmod. Jezeli raid jest software'owy to
"load_package mdadm". Majac mdadma i dyski widziane w systemie podnosic
macierz. Potem np "load_package xfs-mod" lub inny odpowiedni dla twojego
systemu plikow, mount, chroot, geninitrd, lilo, umount, reboot.

M.

P.S. Pisane z pamieci. bootdisk_net sie swietnie nadaje do ratowania nie
bootujacych systemow :)