VLANy - pomocy

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 7 Kwi 2006, 20:12:17 CEST

On Thu, 6 Apr 2006, Sławomir Kawała wrote:
> Hm, sorry nie wiem czemu wydawalo mi sie, ze miales 1. Zatem przy
> ip_forward = 0, nie powinienes miec mozliwosci z vlanX miec dostepu do
> vlanY - to na pewno. Przynajmniej teoretycznie nie powinienes tez miec
> mozliwosci 'pingowania' innych interfejsow. Potestuje w nocy u siebie i
> dam znac.

To nie do końca tak jest.

AFAIR to są 2 koncepcje routera (nie pamiętam jak one się nazywały). Przy
jednej wszystkie interjesy routera są dostępne w dla każdego podłączonego
do jednego z nich. Tak się zachowuje właśnie linux.
Przy drugiej - widoczny jest tylko interfejs, do którego jest się
podłączonym. Tak się zachowują *BSD (nie wiem czy wszystkie).

I nie ma to nic wspólnego z forwardem.

Mogłem coś pomieszać, ale mniej więcej tak to było.