VLANy - pomocy

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 11 Kwi 2006, 19:22:32 CEST

On Mon, 10 Apr 2006, Sławek Owoc wrote:
> uff, a juz myslalem ze mam cos nie tak ... zastanawia mnie jednak jeszce
> jedna sprawa, skoro w VLANach ramka jest wieksza niz 1500 to dlaczego ip
> addr show pokazuje nadal 1500 ?

Bo to się odbywa na zupełnie innym poziomie. Ty w systemie widzisz
rozebrane pakiety, bez nagłówków. Gdyby MTU było większe to byłby problem,
bo tak naprawdę wszystko w systemie musiałoby wiedzieć, że mamy vlan-y i
co z pakietami należy zrobić.
Ubieraniem w tagi zajmuje się kernel i jest to poza zasięgiem systemu
(no, prawie...)