kernel-module-build-2.6.14.7-5

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pon, 17 Kwi 2006, 19:41:45 CEST

Dnia piątek, 14 kwietnia 2006 19:48, Łukasz Maśko napisał:
> Ale nie ma wtedy rozszerzenia Xv, przez co gorzej działa odtwarzanie
> filmów. Ja z Composite zrezygnowałem.

No właśnie mplayer -vo xv daje niebieski ekran:( Ale jest na niego sposób.
Wystarczy w moim wypadku pokręcić kółkiem na górnym pasku okna zawierającego
mplayer'a (kde) tak aby okno zrobiło się nie przeźroczyste. Wtedy zamiast
niebieskiego okna mam obraz;) Potem f i oglądam na pełnym ekranie. A
najlepiej to dać na pasku RMB->"dodatkowe ustawienia programu" i gdzieś tam
ustawić, że mplayer ma mieć zawsze 100% nieprzeźroczystość i wtedy się już
niczym nie przejmujemy.

Niestety problem jest gdy wykorzystujemy plugina mplayer'a w przeglądarce (np.
ff).  Wtedy albo pozostaje pierwszy sposób albo trzeba zmienić vo w mplayerze
na x11. obsługuje on super przeźroczystość ale z niewiadomych mi powodów nie
działa na niego opcja fullscreen. Owszem dostajemy fullscreen ale niestety
nie rozciąga obrazu:( Już kiedyś pamiętam, że jak odpalałem drugiego
mplayer'a z tym vo to nie pozwalało dać fullscreen ale teraz to już zupełnie
nie działa:(. Kurcze jak by jego się udało zmusić do przejścia na fullscreen
to byłoby idealnie.

> Dodaj do xorg.conf w sekcji sterownika takie coś:
> Option	"AllowGLXWithComposite"	"yes"
> i powinno przyspieszyć. W dokumentacji jest napisane, że GLX nie jest
> akcelerowany domyślnie przy Composite, natomiast OpenGL tak (dlatego Q3
> działa dobrze).
Już to miałem. Jeśli dam 'no' to glxgears wogóle się nie odpala:
> glxgears
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
glxgears: Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual.

Ogólnie całość nie chodzi wolno ale kto wie czy akurat tego procesor nie
przejmuje. Niby wszystko wydaje sie ok ale jednak to 10 razy mniej klatekj
jakie wypisuje glxgears niepokoi. Sprzęt mam dość szybki(amd64 3000+, 1GB
ram'u) tylko karta trochę słaba (GF FX 5200).

Ja trochę posiedzę z włączonym composite... zobacze co z tego wyjdzie... może
nie będzie tak źle;)

p.s. Witam po świętach;)
--
Pozdrawiam, Kamil