Dziwna sprawa z /proc/kcore

Michal Wyrebski mwyr w o2.pl
Czw, 20 Kwi 2006, 21:49:14 CEST

Witam,

Kilkanaście minut temu włączyłem laptopa i zauważyłem, że coś "zjada mi dysk".
"Zjada" bo po usunięciu pliku o rozmiarze 100MB mogłem się cieszyć tymi 100MB
przez kilka sekund po czym `df` powiedział mi, że 100% dysku jest zajęte:

$ df
System plików      bl.  1K B        użyte dostępne %uż. zamont. na
/dev/hda6              7154688   7115164     39524 100% /

Wydaje mi się, że miejsce na dysku regularnie rezerwuje dla siebie /proc/kcore:

$ du /proc/kcore
1048280	/proc/kcore

Nie wiem tylko po jakie licho?! Działałem już po południu na laptopie i nie
było tego wcześniej, a nic z systemowych czy okołokernelowych rzeczy nie
ruszałem. System to PLD AC.

Może to wirus? Ma ktoś jakiś inny pomysł?

--
Pozdrawiam,
    Michał