Dziwna sprawa z /proc/kcore

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Czw, 20 Kwi 2006, 23:17:35 CEST

Osóbka znana jako Michal Wyrebski, wystukała:

> $ dd if=/dev/zero of=/tmp/zero bs=200M count=1
> $ du -hs /tmp/zero
> 39M 	/tmp/zero

No bo wg Twojego pierwszego maila masz tyle wolnego (tj. 39 MB):
<cycata start>
$ df
System plików      bl.  1K B        użyte dostępne %uż. zamont. na
/dev/hda6              7154688   7115164     39524 100% /
<cycata end;>

1. Jeśli po usunięciu pliku miałeś te 100MB wolnego i potem coś je zajęło to
trza by poszukać co je zajęło...
2. Pamiętaj, że miejsce zwolni Ci się dopiero po zakończeniu procesu który
mógł np. pisać do tego pliku - np. logi samby do których siały sieczkę
trefne karty sieciowe, mimo skasowania zwalniały miejsce dopiero po
restarcie samby...

> P.S. Jakże ciekawym zjawiskiem jest to, że wystarczy napisać o wirusie, a
> ktoś jednoznacznie kojarzy to z Windowsem (nie zrozumiawszy żartu).

<OT mode on>
Jasne, że jednoznacznie, zwłaszcza że dziś cały dzień wywalałem takie cudo z
XP co się spywarequake zowie i po trzech godzinach udało mi się ustalić
jaką bibliotekę wywalić żeby pozbyć się "mrugającego" tray'a ;)
<OT mode off>
sorry za mały OT

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl