KDE a zmiana sieci - do praktyków

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 21 Kwi 2006, 15:37:07 CEST

Moje obserwacje:
KDE przestaje mi poprawnie działać, jeśli po jego odpaleniu zmienią się
ustawienia sieci. Np. startuję laptopa bez sieci, odpalam KDE (sieć jest
nieskonfigurowana), potem podpinam kabel i robię sudo ifup ethx. W tym
momencie DCOP głupieje, ponieważ zazwyczaj zmienia się nazwa komputera (jak
się korzysta z DHCP to możliwe), a przez to nazwa pipe'a czy czego tam, co
jest wykorzystywane do komunikacji. Objaw jest taki, że np. w tym momencie
nie można uruchomić kmaila czy innych aplikacji - dostaję informację, że
launcher jest niedostępny przez DCOP (czy coś w tym stylu).

Pytanie: Czy jest jakaś metoda na opanowanie takiego zachowania? W przypadku
komputera stacjonarnego nie ma to znaczenia, ale laptop może być
przenoszony w różne miejsca podczas pracy (np. usypiam go w domu, gdzie
jest skonfigurowany inaczej, przywożę do pracy, wpinam do sieci, gdzie jest
skonfigurowany jeszcze inaczej). Teraz jedynym wyjściem jest restart X-ów,
co z oczywistych powodów jest mało praktyczne (załóżmy, że mam otwarte
ileśtam aplikacji i praca jest w toku, nie chcę znów wszystkiego odpalać).

Może ktoś wie, co począć z powyższym?
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V