odzyskiwanie danych

Piotr Siwicki ares w pld-linux.org
Wto, 25 Kwi 2006, 23:09:37 CEST

Piotr Budny napisał(a):
> [...]
>
> Nie wiem czy sprawnie i efektywnie, ale kiedyś używałem ddrescue.
>
> Życzę powodzenia!
> vip;

Rozwiazalem problem :-)
Co prawda troche pewnie topornie i zabawa w manufakturę, ale sie podziele,
tym co zrobilem:

cat /dev/hda1 >> /mnt/backup_hda

split -b 500m backup_hda backup_frag

i pozniej kiedy podzieli juz ladnie obraz partycji na male fragmenty
przeszukalem hexeditem na okolicznosc potrzebnej frazy :)

Pofragmentowanie bylo konieczne, gdyz hexedit potrafi obsluzyc poprawnie
pliki do $fffffff czyli 4 GB.

Pewnie jesli plik bedzie na dysku pofragmentowany, wtedy trzeba szukac go
w kilku miejscach i sklejac ;-)
Ale do nieduzych plikow jest to jakies rozwiazanie.

Btw. probowalem pozniej jeszcze uzywc xfsrestore (na obrazie partycji),
ale nie znalazl juz nic :/

pozdrawiam,

Piotr Siwicki