serwery

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 28 Kwi 2006, 15:20:13 CEST

Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Linux SASa już (dobrze) obsługuje? Swego czasu były tylko kłótnie w tym
> temacie na lkmlu.

Dzisiaj dostałem płytę z SATA, pod długim weeekndzie mogę zacząć
testować i podzielę się uwagami.

> Ile %towo droższe/tańsze są rozwiązania SAS od SCSI obecnie? (miały być tańsze
> podobno... w końcu to mega mix SATA i SCSI).

Backplane SAS jest kilka % tańszy od SCSI, cana nieco wyższa od
backplane SATA - ale to głównie przez dodanie nowej funkcjonalności
zarządzana.
Płyty ze zintegorwanym kontrolerem SAS kosztują tyle samo co z SCSI.
Dyski SAS są nieco droższe od SCSI (za mała skala jeszcze), ale można
też używać tnaich jak barszcz dysków SATA :)

Artur