odpornosc reiserfs

Enleth enleth w enleth.com
Pią, 4 Sie 2006, 17:37:01 CEST

Dnia piątek 04 sierpnia 2006 17:17, Marteen napisał:
> Witam
>
> Jak wyglada sprawa odpornosci reiserfs;a na zaniki napiecia (komputer bez
> upsa). Jakie sa szanse ze system plikow padnie??
>
> marcin

Doświadczenie własne - odporny na wszystko. Problemy po zaniku napięcia,
kernel panic, przegrzaniu dysku (SMART wyłączył) itp. mnie nie spotkały, a
okazji było wiele.

Za to po uszkodzeniu "zewnętrznym", nawet poważnym, odzyskanie danych jest
banalne - kiedyś instalator Win98 nadpisał mi pierwsze kilkaset MB partycji
z /. reiserfsck doprowadził ją do stanu używalności, reinstalacja pakietów
postawiła system na nogi (nadpisało niemal tylko zawartość /usr, pliki
w /home i /var pozostały nietknięte, a rozproszenie struktur danych pozwoliło
je odzyskać). Podobnie z dyskiem, w którym jedna głowica zaczęła zapisywać
śmieci - na jeszcze (ledwo) działającym systemie zrobiłem kopię na zewnętrzny
dysk, reiserfsck odbudował wszystko co się dało.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://jaskiniabehemota.net