Przenosiny PLD na nowe szybsze dyski

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Czw, 10 Sie 2006, 12:43:59 CEST

Witam!
Zaczalem juz z tym walczyc i jestem na etapie porobionych partycji,
identycznych na obu dyskach (z tym wyjatkiem ze ja pierwszym jest swap a
na drugim w miejscu swapa jest /tmp - tzn ma byc w planie).
Filesystemy pozakladane. Tylko typy partycjom dalem normalnie Linux,
badz Linux swap, zamiast polecanego nizej "fd". Niedopatrzenie moje, ale
mam nadzieje ze to nie niweluje calej mojej roboty..

> start z rescuecd możliwie nowego, potem dzieli się dyski na partycje,
> partycjom dajesz typ fd (do raida1 ja tak daję i już), bdujesz macierze
> mdadm'em (z rescuecd),

i tutaj sie wylozylem, mam odpalony juz system z rescuecd najnowszego
2.00 i juz odpalony takze net, zeby instalowac najswiezsze paczki z ftp.

Wydajac polecenie, jak w opisie ze stron PLD:

# mdadm --create --verbose /dev/md0 --level=1 --raid-devices=2 /dev/sda1
/dev/sdb1

dostaje komunikat:

mdadm: error opening /dev/md0: No such file or directory

No i nie moge przejsc dalej do tworzenia filesystemow na mdX i
montowania ich np w /mnt/ do dalszej instalacji z rescuecd.
Bardzo prosze o wskazowke, co jest nie tak?

Dziekuje i pozdrawiam!

pszemaz