Przenosiny PLD na nowe szybsze dyski

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Śro, 9 Sie 2006, 08:25:12 CEST

> No to gdzie ja tego mdadm mam niby zainstalowac? W powietrzu? Skoro
> jeszcze nie mam PLD zainstalowanego na dysku, bo najpierw powinienem wg
> powyzszej poprawki:

Wiele wiele razy wałkowane było,

żeby mieć md* (dowolny raid soft) musisz użyć jakiegoś pld czy czegoś
podobnego, wiele wiele razy i wiele wiele ludzi robi to tak:

start z rescuecd możliwie nowego, potem dzieli się dyski na partycje,
partycjom dajesz typ fd (do raida1 ja tak daję i już), bdujesz macierze
mdadm'em (z rescuecd), robisz filesystemy na md*, mondujesz do jakiegoś
katalogu np /install -> md0, install/home -> md1 i tak dalajej, a na
swap i na /tmp odradzam robienie macierzy, jak ci po swapie lub tempie
coś (np jakieś strony co kolwiek mocno klika to spowolni)

czyli mdadm -> rescuecd, własna kompilacja pld na jakimś cdromie, flaszu
czym kolwiek, a jeżeli zainstalujessz pld np na sda i potem chcesz sdb
dodać do kompletu i mieć md0 to i tak musisz to zrobić na _systemie_
innszym niż ten na sda czyli np start z flopki, cdroma czegoś innego niż
sda, możliwe jest dodanie na sda np md0 ale np dla /home czy tam /var
wymaga to więcej zachodu, ale żeby md0 dać dla / to już nie ;-)

pozdrawiam,

ps: według mnie opis jest na tyle prosty na stronie że brakuje info żeby
odpalić sobie np z rescuecd i już.

--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba