PLD na Compaq Proliant 6400R

Enleth enleth w enleth.com
Pią, 11 Sie 2006, 00:45:29 CEST

Dnia czwartek 10 sierpnia 2006 22:15, Artur Flinta napisał:
> Enleth wrote:
>
> wciąż dość wydajnej maszyny z jakimkolwiek nowoczesnym systemem

> Tu bym polemizował z tą wydajnością, bo dzisiaj pierwszy z brzegu
> procesor dwurdzeniowy przy wielokrotnie mniejszym poborze mocy przebija
> ten kombajn możliwościami obliczeniowymi :) Można wprawdzie mówić o SCSI
> itp, ale współczesne dyski S-ATA nie są wolniejsze :)

Pod dwoma względami z pewnością nie - cena i faktyczna wielozadaniowość.
Cztery całkowicie oddzielne procesory do niektórych rzeczy są lepsze niż
jeden, nawet nowszy i teoretycznie szybszy od nich. Mi jest potrzebna właśnie
wielozadaniowość, prędkość pojedyńczych procesorów nie jest już *aż* tak
istotna. Swoje zadanie komputer spełnia, w każdym razie. Tylko mógłby troszkę
ciszej. ;)

> Swoją drogą dziwne, że ten serwer potrzebuje programowego sterownika do
> wiatraków a nie robi tego z poziomu BMC/BIOS. Takie funkcje są zazwyczaj
> niezależne od systemu operacyjnego.

W pewnym stopniu sam robi, ale pełne monitorowanie stanu technicznego maszyny,
ostrzeganie administratora o awariach, aktywne zapobieganie przegrzaniu i tak
dalej wymagają udziału systemu operacyjnego. Chociażby do poprawnego
wyłączenia się w sytuacji awaryjnej - cały układ zasilania działa w tym
inaczej, niż w "zwykłych" komputerach, kernel średnio sobie z tym radzi.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://jaskiniabehemota.net