PLD na Compaq Proliant 6400R

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 11 Sie 2006, 02:12:15 CEST

Enleth wrote:
> Pod dwoma względami z pewnością nie - cena i faktyczna wielozadaniowość.
> Cztery całkowicie oddzielne procesory do niektórych rzeczy są lepsze niż
> jeden, nawet nowszy i teoretycznie szybszy od nich. Mi jest potrzebna właśnie

Jeden procesor dwurdzeniowy niczym nie różni się od typowej starszej
maszyny dwuprocesorowej:

[aflinta w warp ~]$ cat /proc/cpuinfo |grep name
model name      : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
model name      : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+

maszyna dwuprocesorowa z procesorami dwurdzeniowymi zachowuje się jak
typowy Quad (niestety nie mam procków, by pokazać jak przedstawia się
Quad z dwurdzeniowymi :> ) :

[aflinta w opteron ~]$ cat /proc/cpuinfo |grep name
model name      : Dual Core AMD Opteron(tm) Processor 275
model name      : Dual Core AMD Opteron(tm) Processor 275
model name      : Dual Core AMD Opteron(tm) Processor 275
model name      : Dual Core AMD Opteron(tm) Processor 275

I nie należy mylić dwurdzeniowości z protezą HyperThreading:

[aflinta w router ~]$ cat /proc/cpuinfo |grep name
model name      :                   Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.60GHz
model name      :                   Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.60GHz
model name      :                   Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.60GHz
model name      :                   Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.60GHz

:)

> wyłączenia się w sytuacji awaryjnej - cały układ zasilania działa w tym
> inaczej, niż w "zwykłych" komputerach, kernel średnio sobie z tym radzi.

Ja nie piszę tego z punktu widzenia zwykłych pecetów, tylko platform
serwerowych z jakimi mam na codzień do czynienia. No ale A-brandy zawsze
miały swoje dziwaczne pomysły, ale sterowanie wentylami z poziomu
systemu operacyjnego to z założenia pomysł nietrafiony - choćby w
wypadku zwisu takiego systemu :)

Artur