PLD na Compaq Proliant 6400R

Enleth enleth w enleth.com
Pią, 11 Sie 2006, 02:32:00 CEST

Dnia piątek 11 sierpnia 2006 02:12, Artur Flinta napisał:

> Jeden procesor dwurdzeniowy niczym nie różni się od typowej starszej
> maszyny dwuprocesorowej:

Tu masz rację.

Gdybym miał kupować maszynę na serwer, pewnie bym się dwa razy zastanowił
przed kupieniem czegoś starego, chyba że byłbym pewien, że sobie poradzi. Ale
wedle zasady "right tool for the right job", nieco poobijany, używany
Proliant, który kosztował mnie w całości tyle, ile jeden nowy Opteron, jest
bardzo dobrym zakupem na, przede wzystkim, podręczny tester pracy pod
obciążeniem dla aplikacji SQLowych (egzemplarz z 2MB cache na procesor
wybrałem nie bez powodu). Gdybym miał na swoim laptopie sprawdzać, jak się
coś zachowa z tabelą wypełnioną milionem losowych wierszy, raczej bym się nie
doczekał, a tak mogę na te 10 minut się zająć czymś innym, bez kursora
żabkującego po ekranie. :)
> :
>
> Ja nie piszę tego z punktu widzenia zwykłych pecetów, tylko platform
> serwerowych z jakimi mam na codzień do czynienia. No ale A-brandy zawsze
> miały swoje dziwaczne pomysły, ale sterowanie wentylami z poziomu
> systemu operacyjnego to z założenia pomysł nietrafiony - choćby w
> wypadku zwisu takiego systemu :)

Przy braku kontroli systemu operacyjnego, w tym przy zwisie, idą na pełne
obroty, więc nie ma ryzyka że od zwisu się przegrzeje.

BTW, ciekawe, czy reverse-engineering binarnego sterownika PCI jest bardzo
trudny, czy tylko trochę...

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://jaskiniabehemota.net