mdadm i dodanie dysku

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Pią, 18 Sie 2006, 10:37:43 CEST

Witam,

Tak ostatnio się męczę z mdadm, chciałbym się nauczyć jak obsługiwać raidy.

No na początek stworzyłem raid0 (linear) z dwóch partycji:
# cat /proc/mdstat
Personalities : [linear]
md0 : active linear hda9[0] hde1[1]
      414251840 blocks 64k rounding

Tylko że chciałem dodać kolejną partycję i już ne wiem jak.
Mam tam system plików reiserfs.

Moim celem jest osiągnięcie jak największego woluminu, chciałbym mieć
możliwość w przyszłości dodawania kolejnych dysków do tego raidu. Czy tak się
da zrobić?

Wiem że linear nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie zapewnia żadnej ochrony
danych, ale to nie bezpieczeństwo jest dla mnie najistotniejsze....
Jeśli uda mi się dodawać nowe dyski do /dev/md0 to będę miał możliwość
testowania jak to się raid zachowa gdy jakiś dysk wypadnie.

--
Pozdrawiam,
Paweł