mdadm i dodanie dysku

Marcin Król hawk w limanowa.net
Pią, 18 Sie 2006, 15:08:10 CEST

> Moim celem jest osiągnięcie jak największego woluminu, chciałbym mieć
> możliwość w przyszłości dodawania kolejnych dysków do tego raidu. Czy tak się
> da zrobić?

Tak. Ale w przypadku uzywania programowych raidow musisz pierw
zbackupowac cala macierz, zrobic ja od nowa i wgrac spowrotem dane :)

Zainteresuj sie LVM. Bedziesz mogl dodawac kolejne dyski/partycje bez
straty danych.

> Jeśli uda mi się dodawać nowe dyski do /dev/md0 to będę miał możliwość
> testowania jak to się raid zachowa gdy jakiś dysk wypadnie.

W przypadku linear i padu stracisz wszystkie dane z macierzy. Nie ma co
tu sprawdzac.

M.