mdadm i dodanie dysku

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Sob, 19 Sie 2006, 10:45:29 CEST

On Sat, 19 Aug 2006, Paweł Kośka wrote:

> [...]

Nie - to dotyczy raid0(stripe)

> Czyli nie jest tak że najpierw zapisuje na jednym dysku, potem na drugim, a
> potem na trzecim? Że jak padnie jeden dysk, to dane z dwóch pozostałych
> dysków pozostaną nienaruszone?

Tak, ale i tak tracisz dostęp do macierzy - jeśli kernel/mdadm zobaczy że
wypadł jeden dysk z lineara to i tak wyłącza metadevice. Owszem, jakieś tam
pliki są, pewnie można je odzyskać - ale zapomnij o tym że sobie
podmountujesz tego raida i skopiujesz dane :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004