Budowanie Kernela 2.4 dla amd64 z CVS

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Pon, 21 Sie 2006, 16:12:54 CEST

On Mon, Aug 21, 2006 at 03:59:40PM +0200, pszemaz WP wrote:

> Co bym sie upewnil, po:
>
> [user w maszyna SPECS]$ ./builder -bb kernel24
>
> Otrzymam jakies rpm-y? Jakie?
to się dowiesz z kernel24.spec, skecja %package, czyli najprościej
$grep "%package" rpm/SPECS/kernel24.spec
%package smp
%package BOOT
%package pcmcia
%package smp-pcmcia
%package drm
%package smp-drm
%package headers
%package source
%package doc
$grep Name kernel24.spec
Name:           kernel24

a 2.6. masz ciekawiej
$grep Name kernel.spec
Name: kernel%{?with_grsecurity:-grsecurity}%{?with_omosix:-openmosix}%{?with_vserver:-vserver}%{?with_xen0:-xen0}%{?with_xenU:-xenU}%{?with_preemptive:-preempt}

w zleżności od bconda masz albo i nie.

> kernel24,
> kernel24-smp,
> kernel-24-smp-headers
> ?
>
> To tez beda jakies rpm-y:
> module-build,source ?
>
> A gdzie w tym wszystkim grsecurity ?

kenrnel.spec dla 2.6.* może miec słowo grsecurity w nazwie paczki,
grep Name kernel24.spec, jak widać 2.4. nie będzie miało tego słowa,
mimo że grsec możesz mieć włączony, patrz bcond'y, czyli less
kernel24.spec i pierwsze ileś lini od góry, 2.6. ma bardziej rozbudowaną
budowę niż 2.4, więc w 2.6 jest i kenrnel-2.6.*ileś.rpm(bez grsec) jak
również kernel-grsecurity-2.6.14.7-5*rpm, dla kerneli > 2.6.14 nie
wypowiadam się, gdyż nie używam.

> No i co stoi na przeszkodzi zeby najpierw wszystko sobie pobudowac (np.
> te iptables) a na koncu sobie to instalowac po kolei ?

nic nie stoi na przeszkodzie, z tego co widzę, amd64 isntalują z
ftp://ftp.pld-linux.org/dists/ac/PLD/amd64/PLD/RPMS/ na jajkach 2.6.
co pewnie jest spowodowane płytami głównymi czy czymśtam do sata|ide na
tychże płytach.

zastanawiam się dlaczego chcesz mieć koniecznie 2.4., jak ponoć na 2.6.
wsparcie dla arch 64 bit jest lepsze, jak wszystko odrazu masz
zaisntalowane z amd64, ;-))

> Gdzie i jak mam zaznaczyc ze ja chce dokladnie kerner24-grsecurity-smp ?
> Czy z tego speca powyzej wygeneruje mi wszystkie kombinacje tego kernela?

dalej, nie zaglądasz do plik.spec, najczęściej na samej górze masz
bcondy, radzę poczytać wrescie pliki spec ;-)

no nic, zdrówko.
m.a.
--
Z punktu widzenia Rewolucji Światowej ludzie zasadniczo
dzielą się na dwie kategorie: na tych, którym trzeba