Kamera internetowa + monitoring

Rafał Gruszczyński pld w gizmonet.neostrada.pl
Śro, 30 Sie 2006, 14:06:23 CEST

Dnia śro sierpnia 30 2006 11:53, Ryszard Mielcarek napisał:
> Chciałbym kupić kamerkę internetową do zdalnego monitoringu.
Srednio madra decyzja, poniewaz kamerki internetowe charakteryzuja sie slabymi
parametrami. (choc moge sie mylic, moze sa jakies dobre ale napewno nie wiele
tansze od kamer przemyslowych)

> Planowane użycie - ciągły podgląd z detekcją ruchu - w przypadku
> wykrycia - nagranie/scrshot wysylane na serwer.
>
> Z tego co się rozglądałem, to gspy powinien sobie poradzić od strony
> softu, jednak ze sprzętu jestem zielony.
ja uzywam motion, ktory spisuje sie swietnie i jest 99,9% stabilny.
jest jeszcze fajny ZoneMinder (wszystkie sa w PLD).

Jesli chcesz sie czegos dowiedziec o CCTV to polecam strone dipol'a
http://www.dipol.com.pl/bib21.htm i wiele innych jego artykulow. Tam dowiesz
sie podstawowych rzeczy o monitoringu, telewizji przemyslowej, doborze
obiektywow i kamer.

> Możecie polecić coś przyzwoitego i nie za drogiego ?
Jesli chodzi o kamerke internetowa to ja mam philips'a ToUcam Pro 740 (chyba
juz jej nigdzie dostac nie idzie), ktory potrafi przechwytywac obraz
640x480x15fps, ale do moniotringu to sie srednio nadaje, bo w nocy nie wiele
widac.
> W sumie zastanawiam się nad rozdziałką.. z aparaciku C A75 filmiki w
> 320x320 wychodziły czytelnie.. z kamerki też będą ?
To zalezy od przetwornika kamerki internetowej, obiektywu oraz jaki obszar
chcesz monitorowac, na maly pokoik to pewnie tak (kwestia jeszcze
oswietlenia), o ulicy (wejscia przed domem) to raczej jakosc bedzie
niezadawalajaca i ludzie beda nie rozpoznawalni.

> Pytanie właściwie powinno brzmieć : co z tańszego sprzętu będzie
> działać z PLD i przy tym będzie mieć ludzką jakość ?
Ja polecam kamerke przemyslowa, zaleznie od warunkow. Calkiem tanie maja tutaj
http://sklep.proline.pl/shop.php?g=Telewizja%2C+Projektory%2C+Multimedia&kat=Telewizja+przemys%B3owa
niestety opisy maja mizerne i trzeba po googlowac by znalezc lepsze.

kamerke mozesz podlaczyc do jakiejs karty telewizyjnej, lub mozesz kupic
dodatkowa karte na chipie conexanta (69zl) - na allegro moze taniej sie
dostanie. (w pld dziala bez najmniejszych problemow)

http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=VC+SDVR-404
Przy 1 kamerze masz 25kl/s 720x576 (zalezy tez od jakosci kamery)
Przy 2-4 kamer masz 4kl/s 720x576

Rafał Gruszczyński