mysqldump default-character-set

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Czw, 7 Gru 2006, 12:20:35 CET

Dnia czwartek, 7 grudnia 2006 10:59, Marcin Kurzyna napisał:

> twoje tabele mają definicje że są utf-8. taka więc definicja musi się
> zawrzeć w dumpie.
przeliczyłem się po prostu zakładając, że mysqldump będzie na tyle
rozgarnięty, żeby wstawić nową definicję tabeli.

> to co ustawiasz (set-character-encoding) zmienia kodowanie połączenia i tak
> jak piszesz dzięki temu stworzony plik jest latin2, ale to jest tylko
> kodowanie w jakim plik jest zapisany (ustawia kodowanie przesyłanych
> znaków, nie ich treść - nie wpływa na merytoryczną zawartość danych); nie
> zmieni to samej definicji tabeli.
>
> żeby zmienić definicję tabel musiał byś ją zmienić w samej bazie, przez
> alter table... czy coś takiego. wtedy jeśli zmienisz na latin2 a dump
> zrobisz w utf to nadal będzie w definicji latin2.
I to jest rozwiązanie mojego problemu, za które Ci dziękuję :)

mój błąd, dzieki za info :)

Pozdrawiam,
--
Wojtosz