xorg.cong: InputDevice i symlinki

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Pią, 8 Gru 2006, 12:02:48 CET

Cześć,
walczę dalej z myszą. Ponieważ mysz jest podłączana via USB to event pod który
jest przypisana lubi się zmieniać (mam dużo rzeczy na USB dające eventy), co
jest irytujące bo prawie po każdym restarcie trzeba poprawiać xorg.conf

Próbowałem kilku rzeczy. Po pierwsze użyć input/by-id gdzie zawsze było by jak
trzeba:

Section "InputDevice"
 Identifier  "MXRev"
 Driver      "evdev"
 Option      "Protocol" "Auto"   # Auto detect
 Option      "Device" "/dev/input/by-id/usb-Logitech_USB_Reciever-event-mouse"
EndSection

Niestety Xlog mówi że returned NULL for MXRev - tak jakby nie umiał odwołać
się przez symlinka.

Dalej próbowałem (wg google):

Section "InputDevice"
        Identifier  "MXRev"
        Driver      "evdev"
        Option      "Protocol" "Auto"   # Auto detect
        Option "Name" "Logitech USB Reciever"
        Option "Phys" "usb-0000:00:13.1-4/input0"
EndSection

- powiedzmy że mogę zawsze pod ten sam port wpinać. Niestety też u nas nie
działa. J.w. returned NULL.

Próbowałem jeszcze zwalczyć udev żeby mi przypisywał zawsze ten sam event do
danego name/phys ale chyba nie umiem napisać poprawnej reguły (albo
umieszczam ją nie tam gdzie trzeba). Wg. google takie coś powinno zadziałać:

KERNEL=="event*", SYSFS{../name}=="Logitech USB Reciever",
SYSFS{../phys}=="usb-0000:00:13.1-4/input0", NAME="input/event9"

ale umieszczone w 60-persistent-input.conf nie działa.

Help! TIA.

marcin.

--
Marcin Kurzyna, CrystalPoint Software