flopik

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 13 Gru 2006, 23:05:52 CET

Dnia środa, 13 grudnia 2006 22:52, Krystian Tomczyk napisał:
[...]
> Właśnie ze zdziwieniem odkryłem, że to ja źle rozumiałem (brałem zbyt
> dosłownie) to co napisali w man-ie.

Nie da się ukryć, że w manie jest to napisane niejasno (z man mount):

Tak więc, jeśli mamy wiersz
              /dev/cdrom  /cd  iso9660  ro,user,noauto,unhide
(...)
Tylko  użytkownik, który zamontował system plików może ponownie go
odmontować.

Ale dalej jest:

user   Pozwala na zamontowanie tego systemu plików przez zwykłego
użytkownika.  Opcja ta implikuje opcje noexec, nosuid, i nodev  (chyba  że
są przesłaniane przez następne opcje, jak w linii user,exec,dev,suid).

Ani słowa o odmontowaniu. Stąd moje (i pewnie Krystiana) posty.

U mnie user działa:

$ grep floppy /etc/fstab /dev/fd0 /media/floppy vfat
user,noauto,umask=000,codepage=852,iocharset=iso8859-2,showexec 0 0
$ mount /media/floppy/
$ mount | grep floppy
/dev/floppy/0 on /media/floppy type vfat
(rw,noexec,nosuid,nodev,umask=000,codepage=852,iocharset=iso8859-2,showexec,user=ed)
$ sudo su - tv
[tv w ciri ~]$ umount /media/floppy/
umount: only ed can unmount /dev/fd0 from /media/floppy
[tv w ciri ~]$ exit
$ umount /media/floppy/
$ mount | grep floppy
$