Problem ładowania jądra przez etherboot, utftpd, firewall

Dariusz Knociński WIML dknoto w wiml.waw.pl
Śro, 13 Gru 2006, 23:32:55 CET

Witam,
Miałem ładnie skonfigurowany system i zachciało mi się uaktualnienia :-( Cała
operacja poszła gładko ale nie chce działać serwer TFTP przy włączonym FW.
Mam następującą konfigurację:

 interfejsy serwera:
   eth0 - zewnętrzny, dostęp do internetu
   eth1 - wewnętrzny, dostęp do laptopa i stacji bezdyskowych

 maszyny:
   192.168.1.1  - serwer,
   192.168.1.10 - laptop
   192.168.1.11-15 - stacje bezdyskowe

Stacje bezdyskowe mają pliki ether-boot-5.4.2/1 nagrane na dyskietki, komunikacja
z DHCP działa poprawnie ale zwisają przy pobieraniu jądra. Taka sama operacja
wykononana z laptopa poleceniem utftp pobiera obraz jądra bez problemu. Po wyłączeniu
FW stacje zaczynają pobierać obraz bezproblemowo.
Nie wiem jakie zmiany zaszły ostatnio w AC ale aby FW startował poprawnie musiałem
poprawiać w plikach konfiguracyjnych zaklęcia na natowanie pakietów. Nowe
iptables wymaga opcji "-t nat -A nazwa_łańcucha" czego poprzednio nie miałem w
pliku /etc/sysconfig/firewall.d/ipv4/nat.

System aktualizowałem wczoraj.
Jądro:    2.6.16.35-1smp,
iptables: 1.3.3-12 w 2.6.16.35_1
utftpd:   0.2.4-21

Jeśli ktoś ma jakieś niezłośliwe uwagi i jest w stanie mnie oświecić to czekam na
pouczenia :-)

Pozdrawiam
Dariusz Knociński.