problemy z growisofs po aktualizacji systemu AC

Dariusz Knociński WIML dknoto w wiml.waw.pl
Nie, 17 Gru 2006, 15:40:57 CET

Witam,

Mam dziwaczny problem z programem growisofs. Mam dwie nagrywarki DVD podpięte do
laptopa. Pierwsza to urządzenie wewnętrzne EIDE a druga to zewnętrzny Plextor
podpięty przez  interfejs USB lub IEEE1394. Do aktualizacji systemu nagrywanie nie
stwarzało problemu. Po aktualizacji przed dwoma dniami mam taką sytuację:

- dla nagrywarki wewnętrznej:

a) jeżeli mam płytę z nagraną sesją z przed uaktualnienia to nagrywanie kończy się
   poprawnie. Jeśli nie wyjmę płyty z napędu to płytę da się przeczytać ale drugie
   jej włożenie powoduje błąd typu "Brak medium". Tak zmarnowałem dwie płyty.

b) jeżeli płyta jest nowa to zarejestrowałem dwa przypadki, w obu zapis kończył się
   poprawnie ale w jednym nie mogłem później odczytać płyty w żadnym napędzie.
   Tu zmarnowałęm jedną płytę.

- dla nagrywarki zewnętrznej podpiętej zarówno przez USB jak i prze FireWire:

a) na czystej płycie po nagraniu około 8% płyty pojawił się błąd opróżniania
   bufora i cały proces zawisł. Też zmarnowałęm jedną płytę.

b) na czystej płycie nagrało się 56%, dwie próby z jednakowym rezultatem, reszta jak
   wyżej.

Razem eksperymenty kosztowały mnie stratę kilku płyt i dane z dwóch sesji nagranych
wcześniej. Teraz mam już dość tych testów i chciałbym się zorientować czy któś może
spotkał się już z podobnym problemem? Jeszcze jedno po pierwszym błędzie w nagrywarce
wewnętrznej i po drugim w zewnętrznej zaktualizowałem firmware nagrywarek. Nie mam
też softu do nagrywania pod windę więc nie wiem jak działa konkurencja na tym sprzęcie·

Moje jądro : Linux version 2.6.16.35-1smp (builder w aksjomat)
              (gcc version 3.3.6 (PLD Linux)) #1
              SMP Thu Dec 7 20:09:01 CET 2006

dvd+rw-tools / growisofs
           : 5.21.4.10.8 release 1

cdrtools-mkisofs
           : 2.01 release 3

Z dat kompilacji wynika, że raczej te dwa ostatnie pakiety nie były zmieniane co
jeszcze bardziej gmatwa problem.

Dariusz Knociński