Jaki serwer PIV czy Xeon, IBM, DELL czy HP.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 9 Lut 2006, 11:09:52 CET

Marcin Król wrote:
> Moze :) Nie wnikam. Ale o ile P4 HT dziala mi wydajniej na zwyklym jajku
> to te xeony dzialaja mi wydajniej na jajku smp.

Zależy do czego używasz komputera. Jeżeli podstawą są operacje
obliczeniowe, to wyłączenie HT w BIOS + jajko UP powinno dać kilka %
zysku, ale jeżeli coś wielozadaniowego w stylu desktopu to HT + jajko
SMP będzie wydajniejsze. HT + jajko UP to w zasadzie tak jakbyś HT nie
miał. Natomiast Xeony bedą działały wydajniej na jajku SMP bo na jajku
UP bedzie tylko jeden procek pracował - co jest bez sensu. Włączanie lub
wyłączanie HT w BIOS ma wpływ (też kilka %) na operacje silnie zależne
od wydajności obliczeniowej - wtedy przy jajku SMP będziesz miał
widoczne albo 4 albo 2 procki. Natomiast Zupełnie inną bajką jest
wielordzeniowość, gdzie zysk z drugiego rdzenia jest podobny jak z
dodania drugiego procka. HT można postrzegać bardziej jako optymalizację
procka do środowiska wielozadaniowego.

Artur