Instalacja PLD na pendrive z FC4

ronin-23 ronin-23 w o2.pl
Wto, 21 Lut 2006, 15:05:25 CET

Witam.

Staram sie ostatnimi czasy zainstalowac na moim pendrive (512 mb) PLD. Obecnie
mam do czynienia z maszyna na ktorej stoi FC4. Aby moj pendrive byl w peni
funkcjonalny musze jednak zostawic pierwsza partycje /dev/sdb1 w formacie
fat. WIec wykabinowalem to w ten sposob. Za pomoca fdiska usunolem wszystkie
partycje a nastepnie stworzylem 2 nowe. Pierwsza sdb1 ~ 320; druga ~ 160.
Pierwsza partycje potraktowalem mkfs.msdos aby moj pendrive mogl z niej
korzystac pod kazdym systemem i aby sam mogl czytac z niego poniewaz nie
potrafi kozystac z 2 partycji nawet sformatowanej w fat. Druga partycje
sformatowalem stosujac mkfs.ext2. Aby moc zainstalowac na pendrive PLD
skorzystalem z poldka pod fc4 http://poldek.pld-linux.org/download.html.
Nastepnie podmontowalem partycje sdb2 i rozpoczalem instalacje. Z pomoca
przyszedl mi skrypt ktory pozwolilem sobie lekko zmodyfikowac podajac wlasne
sciezki itp. http://forum.pld-linux.org/viewtopic.php?t=837 .
Moj wygladal nastepujaco:

#!/bin/bash
_ARCH="i686"
_DIST="ac"
F_SOURCE="ftp://ftp2.pld-linux.org/dists/${_DIST}/PLD/${_ARCH}/PLD/RPMS/"
L_REPO="/root//pld/repo-${_DIST}-${_ARCH}"
STYPE="pndir"
I_ROOT="/pld"
I_CACHE="${I_ROOT}/var/cache/poldek"
PACKSET="/root/pld/packages-${_DIST}-chroot.bak"
mkdir -p "${I_CACHE}"
mkdir -p "${L_REPO}"
rpm --root "${I_ROOT}" --initdb
poldek -s "${F_SOURCE}" --mt="${STYPE}" --root "${I_ROOT}"
--cachedir="${I_CACHE}" --up
poldek -s "${F_SOURCE}" --mt="${STYPE}" --root "${I_ROOT}"
--cachedir="${I_CACHE}" --upa
poldek -s "${F_SOURCE}" --mt="${STYPE}" --install-dist "${I_ROOT}"
--cachedir="${I_CACHE}"  --pset="${PACKSET}" --fetch="${L_REPO}"
poldek -s "${L_REPO}"  --mkidx --mt="${STYPE}"
poldek -s "${L_REPO}" --mt="${STYPE}" --install-dist "${I_ROOT}"
--cachedir="${I_CACHE}"  --pset="${PACKSET}" --pmopt="ignorearch"

Plik packages-ac-chroot.bak zawieral nastepujace pakiety:
FHS
poldek
bash
elfutils
man
mc
pico
joe
procps
kernel-grsecurity
xfsprogs
login
shadow
dev
util-linux
localedb-src
kbd
SysVinit
rc-scripts
geninitrd
xfsprogs
grub
vi

Po przeprowadzeniu instalacji i podmontowaniu /proc na /pld/proc i dodaniu
odpowiednich wpisow do /pld/etc/resolv.conf chroot-owalem sie na nowo
zainstalowane pld by reszte doinstalowac poldkiem. Nie udalo mi sie to
jednak. Powital mnie nastepujacy komunikat:

12755 packages read
rpmdb: Program version 4.2 doesn't match environment version
error: db4 error(22) from dbenv->open: Invalid argument
error: cannot open Packages index using db3 - Invalid argument (22)
error: //var/lib/rpm: open rpm database failed
error: Load installed packages failed

Sadze ze ten komunikat to wina przebudowania bazy pakietow o ile dobrze
rozumiem za pomoca rpm --root /pld --initdb za pomoca rpm znajdujacego sie na
FC4. W ostatecznosci moge pododawac pakiety za pomoca poldka z FC4 i podania
mu bezposrednio zrodla pakietow oraz miejsca przeznaczenia --root.

O wiele powazniejszy problem jednak stanowi nie botowalnosc tego pendriva po
instalacji. Oczywiscie po chroot-owaniu sie na /pld wykonalem komede:

#grub
root (hd2,1)       #(czyli sdb2)
setup (hd2)
quit

Jak rozumiem powinno to sprawdz ze pendrive ten bedzie bootowalny.

Nastepnie wyedytowalem /pld/boot/grub/menu.lst do takiego wygladu:

###########

color yellow/blue blue/cyan
timeout 15
default 0
fallback 1

title  Linux
root (hd2,1)
kernel /boot/vmlinuz root=/dev/sdb2
initrd /boot/initrd

Po zrestartowaniu komputera wita mnie komunikat:

This is not a bootable disk.Please insert a bootable floppy and press any key
to try again.

Na tym zakonczylem moja prace i nie mam pojecia czemu nie dziala. Moze
sprobowac z lilo? Sam juz nie wiem pomozcie.

Pozdrawiam

Ronin