filesystems

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 4 Sty 2006, 09:26:07 CET

Grzegorz Sójka napisał(a):
> 1) Muszę wybrać system plików. W gre wchodzi coś z dziennikiem. W tej
> chwili chylę się ku ext3 ale biorę pod uwage także XFS czy reiserfs.
> Chodzi mi głównie o dużą tolerancje na wszelkiego rodzaju pady.
> Wydajność też oczywiście ma jakieś znaczenie ale mniejsze. Co radzicie?
XFS odradzam na maszynach z krytycznymi danymi. Ten system plikow ma
ksiegowanie, ale tylko metadanych, wiec w przypadku awarii zasilania
nie "rozjedzie" Ci sie FS, ale otwarte pliki moga zostac uszkodzone.
Co prawda na serwerach rozwalalo mi jedynie /etc/localtime, ale nie
wiesz nigdy czy cos bardziej potrzebnego nie padnie (backupy! backupy!)
Samo uszkodzenie /etc/localtime tez jest nieciekawe gdyz wtedy system
sie nie podnosi i wymagana jest "interwencja reczna".
Nie wiem jak ze stabilnoscia obecnego Reisera, ale wczesniejsze wersje
mialy problemy.

Pozdrawiam
Beorn