padnięty dysk czy bug w jądrze , problem z xfs

Mariusz Piotrowski piotrowski.mariusz w gmail.com
Śro, 11 Sty 2006, 14:08:18 CET

Witam
Mam zwyczaj samodzielnie kompilować jądro z cvs-u. Odkąd przesiadłem się
na jajko z serii 2.16.4.x ( obecnie 2.6.14.6-2) nie udaje mi się żadna
kompilacja. I co dostaję w logach.
Kompilacja wywala komunikat:
/bin/sh cannot create .tmp_version/aic7xxx.mod Unknown error 990
( wywala się na kompilacji różnych modułów - akurat ten to ostatnio
zanotowany)
a w logach

kernel: xfs_force_shutdown (hda3,0x8)called from line 1073 of line
fs/xfs/xfs_trans.c Return address 0xe0957b0b

kernel;Filesystem "hda3" Corruption of in-memory data detected. Shutting
down filesystem hda3

kernel:Please umount the filesystem, and rectify the problem(s)

I w tym momencie system plików wariuje - nic nie można na nim zapisać
( partycja /home ), rozwiązaniem jest jedynie wykasowanie katalogu
budowy jądro rpm/BUILD i restart ( znaczy się odmontowanie i
zamontowanie na nowo:)). (Buduję z cvs jako user)
Raz te objawy przeniosły się na główną partycję - że pomogło tylko
xfs_repair - kosztem utraty małej ilości logów.
Acha wszystkie partycje na xfs.

Co to może być - badblocki? błąd w xfs w jądrze?
Jakieś pomysły skąd to?