Dell Latidiude D610

Bartosz Belter bart w man.poznan.pl
Wto, 17 Sty 2006, 13:36:15 CET

Witam,

czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał może doczynienia z konfiguracją PLD +
powyższy laptop? Niestety w moim przypadku nie chce to ze sobą rozmawiać.

Może opiszę, co próbowałem:
- wystartować PLD Live 1.0 beta (nieudana próba, linux nie może załadować
driverów do CD oraz dysku)
- jakimś cudem udało mi się postawić na tym dystrybucję (nie pytajcie jak,
było to parę miesięcy temu, chyba ze starszego PLD live'a). Niestety podczas
bootowania dostaję "kernel panic" i opis, że nie zna urządzenia takiego a
takiego (chodzi o dysk)
- startując z Linux Overclockix udało mi się dobrać do PLD, dociągnąłem
źródełka jądra i spróbowałem przekompilować. Kompilacja przebiegła bardzo
sprawnie (5 min. max), jedyna opcja, jaką znalazłem w temacie SATA to
Device Drivers --> ATA/ATAPI/MFM/RLL support --> support for SATA. Włączyłem
ją, niestety w opisie znalazłem, że jest deprecated, i ze konfliktuje z
libata SATA driver) - czy ktoś może mi powiedzieć co to jest ten libata SATA
driver, jak to załadować itp? Oczywiście z nowym przekompilowanym jajkiem
dalej nie współpracuje:

Kernel panic - not syncingL VFS: Unable to mount root fs on unknown-block
(8,4).

Czy ktoś zna może prosty sposób, w jaki mogę postawić moje upragnione PLD na
tym laptopie? Czy to na pewno jest związane z brakiem obsługi dysków SATA?

Dla dociekliwych - wynik fdisk -l:

Disk /dev/sda: 60.0 GB, 60011642880 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 7296 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
   /dev/sda1               1          13      104391   de  Dell Utility
   /dev/sda2   *         269        1543    10241437+   7  HPFS/NTFS
   /dev/sda3            1544        7296    46210972+   f  W95 Ext'd (LBA)
   /dev/sda4              14         268     2048287+  83  Linux
   /dev/sda5            3854        7296    27655866    b  W95 FAT32
   /dev/sda6            1544        2152     4891761   83  Linux
   /dev/sda7            2153        3853    13663251   83  Linux

Partition table entries are not in disk order

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne uwagi
Bartek