Dell Latidiude D610

Piotr Zawadzki pzawadzki w polsl.pl
Wto, 17 Sty 2006, 14:53:42 CET

Dnia wtorek, 17 stycznia 2006 13:36, Bartosz Belter napisał:
> Witam,
>
> czy kto¶ z Szanownych Grupowiczów mia³ mo¿e doczynienia z konfiguracj± PLD
> + powy¿szy laptop? Niestety w moim przypadku nie chce to ze sob± rozmawiaæ.
>
> Mo¿e opiszê, co próbowa³em:
> - wystartowaæ PLD Live 1.0 beta (nieudana próba, linux nie mo¿e za³adowaæ
> driverów do CD oraz dysku)
Na PLD LiveCD są sterowniki SATA tylko niestety nie są ładowane.
Jeżeli LiveCD żyje, tylko nie widzi sata to należy sterownik załadować
ręcznie.
Dostępne moduły to
ls /var/lib/modules/2.6.7/kernel/drivers/scsi/sata*
Należy ustalić odpowiedni sterownik korzystając z
http://linuxmafia.com/faq/Hardware/sata.html
lub metodą prób i błędów ładując kolejno wszystkie moduły
i obserwując syslog'a.
Jeżeli zadziała, to dalej normalna instalacja PLD w chroocie i modyfikacja
pliku linuxrc w obrazie /boot/initrd wymuszająca ładowanie odpowiednich
modułów przy starcie.

Jeżeli natomiast PLD LiveCD się wiesza przy starcie to na myśl przychodzą mi
dwa parametry uruchomienia shell1 i shell2 dające powłokę na różnych etapach
uruchomienia. Niestety nie wiem dokładnie gdzie, należałoby sprawdzić
w dokumentacji. Tej ścieżki jeszcze niestety (a może stety) nie trenowałem.
--
Piotr Zawadzki, Silesian Technical University
PGP: http://www.keyserver.net/