openswan i interfaces=%defaultroute

Marcin Albecki morales w rssystem.pl
Wto, 24 Sty 2006, 15:58:09 CET

Un dia un hombre llamado Stacho Pal tenia una idea:

> Hmm, chyba też miałem coś podobnego.
> O ile pamiętam coś nie tak było z plikiem ipsec.conf.
> Jakieś windziane LF/CR w pliku, czy brak nowej linii.
> Mój ipsec.conf był 'przekopiowany' z jakiejś strony www
> i były tam 'niewidzialne (pod mc) znaczki' których
> openswan baaaardzo nie lubi.
Windziane CR to ja widzę, robię wszystko vimem. Nawet jak kopiuję to mam
nadzieję, że aterm+vim nic nie dodaje? Sprawdzałem kiedyś hexeditem i
zgodnie z moją wiedzą jest tylko jeden znak zakończenia linii.

Próbowałem też uruchomić z konfigiem ipsec.conf-sample
taki na żywca zerżnięty startuje, ale
/# ipsec look
unreal Tue Jan 24 14:51:49 CET 2006
cat: /proc/net/ipsec_spigrp: No such file or directory
cat: /proc/net/ipsec_eroute: No such file or directory
grep: /proc/net/ipsec_tncfg: No such file or directory
sort: open failed: /proc/net/ipsec_spi: No such file or directory

a jak odhaszuje choć jedną linnię (np conn sample, czy left) to jest
powróto do tego co było wcześniej.

PS
Sprawdzałem ten sam konfig na lessbianie i jest to samo.

Pozdr
--
"El senor coronel ha dicho que es un soldado y no un pendejo comediante"
El coronel Morales      GG 551597       UIN 99410269