przycisk do uruchamiania wifi

kermit1715 w wp.pl kermit1715 w wp.pl
Nie, 29 Sty 2006, 14:48:37 CET

Witam
mam sobie w laptopie taki przycisk ktory mi uaktywnia moja zaintegrowana karte wifi, niestety nie jest to przycisk sprzetowy, tylko sterowany programowo (nie wiem jak sie to fachowo nazywa:) tzn przycisk pod win mi dziala tylko jesli mam zainstalowane do niego sterowniki). jak takie cos mozna uruchomic pod linuxem ?
Dodam jeszcze ze np jak jestem na windowsie potem zrobie reboot i przejde na linuxa to przycisk dalej jest aktywny dopiero jak wylacze kompa i odlacze go od zasialcza przestaje byc aktywny(podejrzewam ze wraz z odlaczeniem zasilacza i przejsciem na baterie cos mu sie resetuje w srodku:) )

Pozdrawiam
darede