[alsa] Alsa crashuje po ostatnim upgrade

Artur "Lewar" Lewandowski up2date w go2.pl
Nie, 2 Lip 2006, 13:37:22 CEST

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=608

> Myślę, że jednak nie warto sobie tym zawracać głowę bo to tylko jedna
> określona sytuacja i najwyraźniej tylko ja mam takiego pecha:/

Nie Ty jeden.
Mam płytę główną MSI K8T-Neo2 z wbudowanym dźwiękiem RealTek ALC850
obsługiwanym przez moduł snd_via82xx
z pakietu kernel-grsecurity-sound-alsa-2.6.14.7-5.amd64.rpm

Wczoraj zrobiłem upgrade alsa-*-1.0.11-1
podczas upgrade'u na ekranie wyskoczyły komunikaty,
że nie można zatrzymać usługi alsasound, bo moduły snd_* są w użyciu.

Muzyka przestała grać - demon artsd w KDE zużywał 99% procesora
i co jakiś czas wyświetlał komunikat
"Sound server fatal error: cpu overload, aborting"

W Centrum sterowania KDE -> System dźwiękowy -> Hardware -> Select the audio
device, wybrałem OSS zamiast Autodetect.
Po restarcie artsd, dźwięk zaczął grać, ale gorzej niż przedtem w alsie.

Czy w chroot-cie i686, alsa działa poprawnie?
Jeśli tak, to gdzie jest jakiś sensowny tutorial, jak zbudować i używać
chroot z PLD i686 wewnątrz PLD na amd64?

Chciałbym zbudować sobie pakiety z poprzednią działającą alsą.
Jaka była poprzednia wersja alsa-* w main?

Lewar