java + ipv6 + PLD

Bartosz Belter bart w man.poznan.pl
Czw, 6 Lip 2006, 13:19:44 CEST

Witam,

mam problem z javą, który powtarza się na wszystkich maszynach z
zainstalowanym PLD do których mam dostęp. Wykonanie programu:

import java.net.InetAddress;
import java.net.NetworkInterface;
import java.util.Enumeration;

public class IPv6Test {

     public static void main(String args[]) throws Exception {

         Enumeration nics = NetworkInterface.getNetworkInterfaces();
         while (nics.hasMoreElements()) {
             NetworkInterface ni = (NetworkInterface)nics.nextElement();
             System.out.println(ni);
         }
    }
}

powinno zwrócić listę interfejsów z wraz wszystkimi adresami do nich
przypisanymi. (IPv4 oraz IPv6). Niestety, mimo tego, iż mam obsługę IPv6
włączoną na komputerze, programik zwraca jedynie adresy IPv4. Dla
porównania, na Suse i Fedorze programik zachowuje się poprawnie.

Ważne: kopiowałem cały katalog JAVA_HOME między kompami, aby mieć pewność,
że używam dokładnie tego samego środowiska javy.

Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów spotkał się z powyższym problemem?
Dodam, że powyższe zachowanie ma dla mnie nieprzewidziane skutki, typu:
zapytanie o adresy komputerów pracujących w dual-stack zwraca mi jedynie
adresy IPv4 (i jest to zdecydowanie niepożądane).

Ewentualnie, czy mogę prosić o wykonanie powyższego programu na maszynach
PLD z dual-stack, aby potwierdzić/obalić teorię, że są problemy ipv6
+ java pod PLD?

A może jest jakiś magiczny przełącznik (java?, PLD?), o którym nie wiem, a
który mi włączy obsługę IPv6 w javie? (java
-Djava.net.preferIPv6Addresses=true nie działa).

I na koniec trochę szczegółów:
$ uname -a
Linux machine 2.6.14.7-5 #1 Fri Mar 17 14:56:43 CET 2006 i686
Intel(R)_Celeron(R)_CPU_2.40GHz unknown PLD Linux

JAVA:
1.4.2_09-b05 (testowane również na 1.5.0-rc-b63)

Z góry dziękuję za rady/sugestie/komentarze!

Pozdrawiam
Bartek