Zestarzały spamassassin?

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Wto, 11 Lip 2006, 21:59:58 CEST

Pawel Koska wrote:

> No dobra ale czego teraz używać?
> Czym walczyć? A najlepiej: z czym (i jak) zintegrować exima by userzy mogli
> spać spokojnie. No może chociaż by się znacznie zmniejszyła ilość
> przychodzącego spamu....

Polecam lekture http://www.tldp.org/HOWTO/html_single/Spam-Filtering-for-MX/

A tu:
http://www.tldp.org/HOWTO/html_single/Spam-Filtering-for-MX/#exim-final
masz praktycznie gotowe ACL'ki dla exima.

+ greylistd z debiana (http://packages.debian.org/unstable/mail/greylistd)
przerobka bardzo latwa, wystarczy potraktowac alienem deb->tgz
przegrac w odpowiednie miejsca kilka plikow, nadac odpowiednie prawa i
smiga jak marzenie :) ... mzoe ktos zrobi odpowiednia paczke, bo
naprawde bardzo fajny daemon do greylisty

# greylist stats
Of 72637 items that were initially greylisted:
  - 12457 ( 17.1%) became whitelisted
  - 60180 ( 82.9%) expired from the greylist

a dodam ze z 50% spamu odpada na wjazd przed dojsciem wogole do
greylisty, dzieki ACL'kom przy CONNECT (delay 5s polaczenia przy
sprawdzaaniu RBL'i) i HELO (delay 5s przy sprawdzaniu poprawnosci HELO)

a SpamAssain i Clamav sie praktycznie nudza, bo nie maja co obrabiac :)

PS. przy greyliscie warto sobie dodac linijke wczesniej ACCEPTA'a na
maile z takich serwisow (najlepiej po klasach IP) jak allegro, czy ebay.

Ja dodatkowo po przegrepowaniu logow dodalem sobie jeszcze IP'ki co
wiekszych serwerow pocztowych jak wp, onet, o2 czy interia.

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ a.rdest()infomex()pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-