Zestarzały spamassassin?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 11 Lip 2006, 23:19:45 CEST

On Tue, 11 Jul 2006, Adam Gołębiowski wrote:

> Proponuje dorzucić greylisting, część spambotów powstrzyma.

Tylko, że greylisting bardzo boli, gdy nadaje jakiś nienajlepszy demon
pocztowy albo prymitywny automat... Sam się rozbiłem o greylisting
(i zacząłem się dowiadywać co to takiego) gdy mój prymitywny demonik
pocztowy napisany w perlu nie potrafił dostarczyć poczty pod kilka adresów ;)

Zastanawiam się właśnie nad jakimś narzędziem, które by robiło greylisting
i równocześnie blacklistę (np. gdy z jednego IP w krótkim czasie przyjdzie
kilkanaście prób wysłania maili na nieistniejące adresy)...

Zna ktoś takiego magika? :) Jestem coraz bliższy napisania takiego, ale
jeszcze jakoś się powstrzymuję...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004