Rozlecial sie fb

Liliana Ziolek liliana.ziolek w gmail.com
Czw, 13 Lip 2006, 10:27:11 CEST

On 7/12/06, Adam Gołębiowski <adamg w biomerieux.pl> wrote:
> zmienił się vesafb na vesafb-tng, spróbuj:
>
>         append="video=vesafb:1024x768"
>
> lub coś zbliżonego, składnię lilo mogłem zapomnieć.

To ja w tym temacie też.
Karta to Matrox:
01:00.0 VGA compatible controller: Matrox Graphics, Inc. MGA G550 AGP (rev 01)

Dodałam przy starcie to co napisałeś wyżej - nie działa. Próbowałam
też append="video=matroxfb_g450:vesa:0x1BB"
(to 0x1BB z pliku  /usr/src/linux-2.6.16.23/Documentation/fb/matroxfb.txt).
Ponieważ nie bardzo działało, doinstalowałam pakiet fbset za sugestią
z http://linux-helpdesk.org/ftopic15467.html.
Po starcie z lsmod widać że moduły matroxfb rzeczywiście zostały
załadowane, tyle że nie zmienia to niczego na konsoli, a próbujący
wystartować fbset
mówi że /dev/fb0 nie istnieje (co zresztą jest prawdą). Jeśli ma
znaczenie, to jeszcze nie chciałam aktualizować udeva (mam wersję
079-5).

Co z tym zrobić?

--
Pozdrawiam,